Alt

Kako pripraviti testenine z nižjim glikemičnim indeksom?

Kako pripraviti testenine z nižjim glikemičnim indeksom?

Glikemični indeks (kaj je glikemični indeks oziroma GI si preberite TUKAJ) določata dva polisaharida: amiloza in amilopektin. To sta polisaharida, ki namreč določata, kako hitro nam zaužite testenine dvignejo krvni sladkor.

Kdaj imajo testenine visok glikemični indeks?

Dlje časa kuhamo testnine (ali jih celo razkuhamo), bolj lepljive postanejo. Razmerje med amilozo in amilopektinom se spremeni in njihov glikemični indeks se poveča - veliko hitreje dvignejo naš krvni sladkor. Če pa so testenine pripravljene 'al dente' oz. ravno prav (ko jih pregriznemo, niso surove, ampak ravno prav čvrste), je glikemični indeks manjši za kar 25 odstotkov!

Enako je tudi pri ostalih živilih. Na primer surovo korenje ima GI 20, medtem ko ga ima kuhano kar 50. Pečen krompir pa ima večji GI kot kuhan.

Če skrajšamo in poenostavimo, razkuhane in bolj lepljive testenine se nam bodo bolj verjetno ''nalepile'' kot maščobne obloge, kot pa ravno prav kuhane. :)

Viri:
www.montignac.com/en/the-factors-that-modify-glycemic-indexes/
Fodor, A. (2007). Športna rekreacija, prehranjevanje in nekateri psihološki vidiki pri zdravljenju debelosti (Diplomsko delo, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport). Pridobljeno iz www.fsp.uni-lj.si/cobiss/diplome/Diploma22051160FodorArpad.pdf

Preberite še

view
Makrohranila

Makrohranila

V tem članku si bomo na kratko pogledali, kaj so makrohranila in jih v kasnejših člankih tudi podrobneje opisali. Poznavanje makrohranil je ključnega pomena, če želimo jesti zdravo in smiselno.

Preberi več
view
Kofein pred vadbo lahko poveča kurjenje maščob

Kofein pred vadbo lahko poveča kurjenje maščob

Uživanje kofeina pred vadbo lahko poveča porabo maščob med vadbo nizke do srednje intenzivnosti, ter ohranja glikogen. Poleg tega kofein izboljša tako dolgotrajno kot kratkotrajno vzdržljivost,...

Preberi več
view
Maščobe

Maščobe

Maščobe so eno izmed makrohranil, ki igrajo pomembno vlogo v naši prehrani. V prehranskem svetu velikokrat slišimo izraze kot so zdrava maščoba, nezdrava maščoba, omega-3, holesterol ... V članku...

Preberi več