Alt

Je hladna hrana res nezdrava?

Je hladna hrana res nezdrava?

Velikost glikemičnega indeksa posameznega živila ni odvisno zgolj od vrste ogljikovega hidrata in količine makrohranil. Upoštevati je potrebno tudi nekaj drugih faktorjev, na katere lahko tudi sami vplivamo. Pa si poglejmo:

Je hladna hrana res nezdrava?

Takoj ko je kuhano ali pečeno, moramo že biti za mizo in jesti! Če slučajno med kuhanjem in zaužitjem mine kakšna ura, moramo obrok nujno pogreti! Pa je to vse res? Je hladna hrana res nezdrava?
Iz gurmanskega vidika je morda topel obrok in sveže pripravljena hrana res boljša izbira. Pa vendar ko govorimo o škrobu, glikemičnem indeksu in krvnem sladkorju, temu ni tako.

Hladna škrobnata živila (krompir, testenine, riž,..) manj dvignejo krvni sladkor in se ne nalagajo v obliki odvečne maščobe! Poglejmo zakaj...

Ko na primer skuhamo krompir, med procesom t.i. gelatinizacije škrob razpade, zaradi česar se kasneje lažje presnavlja. Če pa krompir pustimo, da se ohladi, se začne škrob strjevati in se spremeni v ''odporen škrob'', ki je odporen na prebavo. Sestava takšnega škroba je podobna sestavi vlaknin, zato pomaga uravnavati delovanje debelega črevesa. Krvni sladkor se tako manj dvigne in posledično manj naloži v obliki maščobe. Enako velja za testenine, riž in druga škrobnata živila!


Viri:
http://www.montignac.com/en/the-factors-that-modify-glycemic-indexes/
Fodor, A. (2007). Športna rekreacija, prehranjevanje in nekateri psihološki vidiki pri zdravljenju debelosti (Diplomsko delo, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport). Pridobljeno iz https://www.fsp.uni-lj.si/cobiss/diplome/Diploma22051160FodorArpad.pd

Preberite še

view
Jajce na dan prepreči kap?

Jajce na dan prepreči kap?

Jajca smo še ne dolgo nazaj metali v isti koš skupaj s holesterolom in srčno-žilnimi boleznimi. Navsezadnje ima eno jajce 90 kcal, od tega kar 70% predstavljajo maščobe. A jajca le niso tako...

Preberi več
view
Nizkokalorične diete podaljšujejo življenjsko dobo

Nizkokalorične diete podaljšujejo življenjsko dobo

V 6-mesečni raziskavi so Heilbronn in ostali (2006) ugotavljali, kakšen je vpliv nizkokaloričnih diet na ljudi s prekomerno telesno težo (BMI 25-30). 

Preberi več
view
Tudi krompir je lahko naš prijatelj

Tudi krompir je lahko naš prijatelj

Tudi krompir je lahko naš "prijatelj" med hujšanjem in izgubljanjem maščobe, le pripraviti ga moramo pravilno. Krompir skuhamo in ga ohladimo. Ohlajen krompir ima nižji glikemični indeks.

Preberi več