Alt

Kis - pomočnik pri hujšanju

Kis - pomočnik pri hujšanju

Morda ste že slišali, da kis pripomore pri hujšanju in izgubi odvečne maščobe. Nekaj žlic kisa pred obrokom ali pa malo zmešanega z vodo pred spanjem. Pa so to le miti ali resnice?

Pa si poglejmo.

Raziskava narejena leta 2004 dokazuje, da kis zmanjšuje dvig krvnega sladkorja (in posledično inzulina), ki sledi zaužitju kruha, celo do 34%. Ker je povišan inzulin eden izmed razlogov debelosti, lahko sklepamo, da kis vpliva na hujšanje podobno kot vlaknine, z zmanjševanjem glikemičnega indeksa.

Podobno so ugotovili v naslednji raziskavi, kjer so opazovali vpliv kisa na dvig sladkorja po zaužitju riža. Tudi tukaj je kis zmanjšal glikemični indeks riža za kar 40%.

Ko pridemo do krompirja, je zgodba podobna. O tem si lahko preberete kratek blog #7.

Kot lahko vidimo, kis dejansko pomaga zniževati glikemični indeks obrokov. To je eden izmed mehanizmov delovanja, ki pomagajo pri hujšanju. Naslednji, vpliva na sitost. Znanstveniki so namreč ugotovili, da so ljudje, ki zaužijejo med obrokom več kisa, tudi bolj siti.

Kis - pomočnik pri hujšanju

Razlogi in ozadje delovanja ležijo v ocetni oz. etanojski kislini, ki je sestavni del kisa. Kislina naj bi vplivala na prebavljanje škroba. Možno je, da na absorpcijo ogljikovih hidratov vpliva že posredno preko encima amilaze v naši slini. Razgradnja škroba se namreč pri človeku začne že v ustih. Druga možnost je, da kis vpliva na hitrost praznenja želodca, kar pa so v eni raziskavi ovrgli.

Bolj pomembno je, da vemo, da kis pomaga pri hujšanju in ne zakaj pomaga.

Za na konec nekaj praktičnih nasvetov:

  • Poleg večjih obrokov, predvsem tistih z ogljikovimi hidrati, jejte solato. Kislo solato. Kis in vlaknine bodo zmanjšale glikemični indeks obroka.
  • Jejte vloženo zelenjavo. Vložene kumarice znižajo GI za 35% več, kot sveža kumara. To ne pomeni, da je vložena zelenjava bolj »zdrava«. Jesti je potrebno oboje.
  • 2 žlici kisa med obrokom zadostujeta za naštete pozitivne učinke.
  • Kis pred spanjem minimalno vpliva na nivo krvnega sladkorja. Največji učinek je med samo jedjo.

Kis - pomočnik pri hujšanju

Viri

Brighenti, F. in drugi (1995). Effect of neutralized and native vinegar on blood glucose and acetate responses to a mixed meal in healthy subjects. Eur J Clin Nutr. 1995 Apr;49(4):242-7.
Johnston, C.S., Kim, C.M. in Buller, A.J. (2004). Vinegar improves insulin sensitivity to a high-carbohydrate meal in subjects with insulin resistance or type 2 diabetes. Diabetes Care. 2004 Jan;27(1):281-2.
Johnston, C.S. in drugi (2015). Examination of the antiglycemic properties of vinegar in healthy adults. Ann Nutr Metab. 2010;56(1):74-9.
Ostman, E.M., Liljeberg Elmstahl, H.G. in Bjorck, I.M. (2001). Inconsistency between glycemic and insulinemic responses to regular and fermented milk products. Am J Clin Nutr. 2001 Jul;74(1):96-100.
Sugiyama M. in drugi (2003). Glycemic index of single and mixed meal foods among common Japanese foods with white rice as a reference food. Eur J Clin Nutr. 2003 June;57: 743–752.
White, A.M. in Johnston, C.S. (2007). Vinegar ingestion at bedtime moderates waking glucose concentrations in adults with well-controlled type 2 diabetes. Diabetes Care. 2007 Nov;30(11):2814-5

Preberite še

view
Kakšne banane izbrati v trgovini?

Kakšne banane izbrati v trgovini?

Ali veste, katere banane so bolj primerne za vas? Bolj zrele/rumene ali manj zrele/zelene? Izbira je odvisna od vaših ciljev in želja!

Preberi več
view
12 živil z največ in najmanj pesticidi

12 živil z največ in najmanj pesticidi

Vsem je jasno, da je nekaj sadja in zelenjave škropljene, zato jo doma vsi skrbno operemo in včasih celo olupimo. Morda pa niste vedeli …

Preberi več
view
Umetna sladila in njihovi učinki na izgubo telesne teže

Umetna sladila in njihovi učinki na izgubo telesne teže

Umetna sladila in vloga pri izgubi telesne teže Kako je možno, da ima dietna Coca-cola skoraj nič kalorij? Vse tiste energijske pijače brez sladkorja in sladke proteinske čokoladice s tako malo...

Preberi več