Alt

Kaj je glikemični indeks in kako nam pomaga pri hujšanju?

Kaj je glikemični indeks in kako nam pomaga pri hujšanju?

Glikemični indeks (GI) razvršča vsa živila glede na dvig sladkorja v krvi po zaužitju. Vsa živila primerja z glukozo (zelo velik dvig sladkorja v krvi) ter jih razvrsti v tri skupine:

  • nizek
  • srednji in
  • visok GI.

Ko na primer zaužijemo košček torte ali pa košček polnozrnatega kruha, vsak drugače vplivata na porast sladkorja v krvi (prehiter dvig sladkorja v krvi = nalaganje maščob). Vsa sladka živila imajo seveda visok glikemični indeks, kar pomeni, da povzročijo nalaganje maščob. Vendar za sladkarije že vsi vemo, da niso dobre.

Kako obrniti glikemični indeks sebi v prid in z njim hujšati?

Vedno se moramo nagibati k živilom z nižjim glikemičnim indeksom (pod 40), pa tudi tistih s srednjim (do 60), se nam ni potrebno popolnoma izogibati.  Živila z večjim glikemičnim indeksom (med 60 in 100) ponavadi zaužijemo zgolj po intenzivnem treningu ali športnem nastopu. Pa še tega naj se poslužujejo le vrhunski športniki, ostali bomo več odnesli od živil z nizkim ali srednjim glikemičnim indeksom.

TABELO Z ŽIVILI SI LAHKO PRENESETE TUKAJ:
Glikemični indeks živil

Preberite še:

Viri:
www.montignac.com/en/the-glycemic-index-concept
Fodor, A. (2007). Športna rekreacija, prehranjevanje in nekateri psihološki vidiki pri zdravljenju debelosti (Diplomsko delo, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport). Pridobljeno iz https://www.fsp.uni-lj.si/cobiss/diplome/Diploma22051160FodorArpad.pdf

Preberite še

view
Makrohranila

Makrohranila

V tem članku si bomo na kratko pogledali, kaj so makrohranila in jih v kasnejših člankih tudi podrobneje opisali. Poznavanje makrohranil je ključnega pomena, če želimo jesti zdravo in smiselno.

Preberi več
view
Zakaj naravni sokovi in sadni smoothie-ji niso vedno primerni?

Zakaj naravni sokovi in sadni smoothie-ji niso vedno primerni?

Sladke pijače so #1 sovražnik debelosti, prekomerne telesne teže, maščobe na predelu trebuha ter inzulinske rezistence. So bolj nevarne in škodljive kot čokolada. Če do zdaj niste vedeli, zdaj...

Preberi več
view
Kofein izniči učinek kreatina

Kofein izniči učinek kreatina

Kreatin je dokazano kot ena najbolj učinkovitih in posledično tudi najbolj koriščenih prehranskih dodatkov na trgu. Manj znano pa je morda, da kofein izniči učinek kreatina, sladkor pa učinek...

Preberi več