Je hladna hrana res nezdrava?

Je hladna hrana res nezdrava?
Je hladna hrana res nezdrava?

Velikost glikemičnega indeksa posameznega živila ni odvisno zgolj od vrste ogljikovega hidrata in količine makrohranil. Upoštevati je potrebno tudi nekaj drugih faktorjev, na katere lahko tudi sami vplivamo. Pa si poglejmo:

Je hladna hrana res nezdrava?

Takoj ko je kuhano ali pečeno, moramo že biti za mizo in jesti! Če slučajno med kuhanjem in zaužitjem mine kakšna ura, moramo obrok nujno pogreti! Pa je to vse res? Je hladna hrana res nezdrava?
Iz gurmanskega vidika je morda topel obrok in sveže pripravljena hrana res boljša izbira. Pa vendar ko govorimo o škrobu, glikemičnem indeksu in krvnem sladkorju, temu ni tako.

Hladna škrobnata živila (krompir, testenine, riž,..) manj dvignejo krvni sladkor in se ne nalagajo v obliki odvečne maščobe! Poglejmo zakaj...

Ko na primer skuhamo krompir, med procesom t.i. gelatinizacije škrob razpade, zaradi česar se kasneje lažje presnavlja. Če pa krompir pustimo, da se ohladi, se začne škrob strjevati in se spremeni v ''odporen škrob'', ki je odporen na prebavo. Sestava takšnega škroba je podobna sestavi vlaknin, zato pomaga uravnavati delovanje debelega črevesa. Krvni sladkor se tako manj dvigne in posledično manj naloži v obliki maščobe. Enako velja za testenine, riž in druga škrobnata živila!


Viri:
http://www.montignac.com/en/the-factors-that-modify-glycemic-indexes/
Fodor, A. (2007). Športna rekreacija, prehranjevanje in nekateri psihološki vidiki pri zdravljenju debelosti (Diplomsko delo, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport). Pridobljeno iz https://www.fsp.uni-lj.si/cobiss/diplome/Diploma22051160FodorArpad.pd

Sorodne objave
Ketonska dieta za hujšanje - da ali ne?
Biggest Loser Slovenija - Kaj se s tekmovalci zgodi po koncu oddaje in zakaj ni primerna
Beljakovine
Maščobe
Ogljikovi hidrati
Makrohranila
Hujšanje in kako shujšati
Izotonični napitki in hrana med vadbo?
4 faktorji, ki vplivajo na učinkovitost nadomeščanja energije po treningu
Magnezij, inzulinska rezistenca in debelost
Imate morda tudi vi metabolni sindrom in inzulinsko rezistenco?
LAŽ: HIIT in kurjenje maščob še dolgo po vadbi
Kako izgleda idealna prehrana nogometaša?
Kofein pred vadbo lahko poveča kurjenje maščob
Zakaj čaj z limono ni učinkovito zdravilo proti prehladu
Kadilci potrebujejo 2x več vitamina C kot vsi ostali
Hrana bogata s kalijem preprečuje izgubo mišične mase z leti
Vadba med hujsanjem
Izgubljanje maščobe
Mit: Fizična aktivnost ne porabi veliko kalorij
Kofein izniči učinek kreatina
Kako podlaga, po kateri hodimo, vpliva na porabo kalorij in hujšanje?
Katera vzdržljivostna vadba najbolj vpliva na dvig rastnega hormona?
Dva vitamina, ki krepita naš imunski sistem med napornimi treningi
Katera hrana znižuje glikemični indeks?
Zrelost sadja
Kako pripraviti testenine z nižjim glikemičnim indeksom?
Velikost delcev hranila in ostala makrohranila
Je hladna hrana res nezdrava?
Glikemični indeks
Neaktivni suhi in srčne bolezni
Raztezanje in "muskelfiber"
Tudi krompir je lahko naš prijatelj
Nizkokalorične diete podaljšujejo življenjsko dobo

Vam je všeč blog?

Kontaktirajte nas
Enter weight