Izotonični napitki in hrana med vadbo?

Izotonični napitki in hrana med vadbo?
Izotonični napitki in hrana med vadbo?

Namen komercialnih, izotoničnih napitkov naj bi bila hidracija, učinkovito okrevanje, vnos vitaminov in mineralov,.. Resnica pa je, da takšni napitki vsebujejo zelo malo vitaminov in mineralov, ter veliko sladkorja. Lahko zaključimo, da so takšni napitki ne učinkoviti in celo ne zdravi? Ne čisto.. Kakor za koga. Za začetek si poglejmo, morda bolj znan napitek Powerade.

Izotonični napitki in hrana med vadbo?

Slika 1: Hranilna vrednost Powerade Isotonica-a (Iz strani https://www.powerade.com.au/products/isotonic, dne 4.9.2017)

Powerade na 100ml vsebuje kar 7,3g ogljikovih hidratov s kar največjim glikemičnim indeksom (sukroza in maltodekstrin). V celotni plastenki je kar 44g sladkorja in maltodekstrina (185kCal). Če ste napitek kupovali, ker je obogaten z vitamini in minerali, ste se ušteli. Kot vidimo, vsebuje le toliko natrija in kalija, da si prisluži ime, izotonični napitek.

Podobna zgodba je tudi pri ostalih napitkih, kjer se vsebnost sladkorjev in maltodekstrina giblje od 5-15g na 100ml.

Hujšanje in izguba maščobe VS športni nastopi

Če je vaš cilj izguba maščobe in hujšanje, se izotoničnih napitkov izogibajte. Če pa je vaš cilj vzdržljivostno bolj učinkovit športni nastop, se izotoničnih napitkov poslužujte.

Dokazano je, da vnos ogljikovih hidratov med treningom inhibira oz. izklopi kurjenje maščob, zaradi zvišanega inzulina in oviranega transporta maščob do celic. Torej, če želite porabljati maščobe, med treningom jesti in piti kaj drugega kot vodo ali nesladkan čaj, ni pametno.

V primeru pa, da si želite izboljšati svoj tekaški rezultat ali podaljšati svoje dolgotrajne (več kot 45min) vzdržljivostne sposobnosti pri športih kot so tek, kolesarstvo, nogomet, itd., pa je zadeva drugačna. Vnos ogljikovih hidratov lahko poveča vzdržljivostno kapaciteto in izboljša nastop. Poglejmo si nekaj vzrokov, zakaj je tako:

  • Vnos ogljikovih hidratov omogoča daljšo športno aktivnost z ohranjanjem enake intenzivnosti,
  • Ohranjajo se glikogenske zaloge, predvsem jetrni glikogen,
  • Pri npr. nogometu, lahko med odmorom ali med nižje intenzivnimi intervali pride celo do resinteze glikogena,
  • Izboljšane gibalne sposobnosti (hitrost, eksplozivna moč, natančnost,..) v kasnejših fazah dolgotrajne igre (npr. udarec forehand-a pri tenisu ali podaja pri nogometu),

Viri

Bosch, A. N., Dennis, S. C. In Noakes, T. D. (1994). Influence of carbohydrate ingestion on fuel substrate turnover and oxidation during prolonged exercise. J Appl Physiol. 1994 Jun;76(6):2364-72.

Coyle, E.F., Coggan, A.R., Hemmert, M.K. in Ivy, J.L. (1986). Muscle glycogen utilization during prolonged strenuous exercise when fed carbohydrate. J Appl Physiol. 1986 Jul;61(1):165-7

Jeukendrup, A., Bronus, F., Wagenmakers, A. J. in Saris, W.H. (1997). Carbohydrate-electrolyte feedings improve 1 h time trial cycling performance. Int J Sports Med. 1997 Feb;18(2):125-9.

Kuipers, H., Costill, D.L., Porter, D.A., Fink, W.J. in Morse, W.M. (1986). Glucose feeding and exercise in trained rats: mechanisms for glycogen sparing. J Appl Physiol. 1986 Sep;61(3):859-63.

Vergauwen, L., Brouns, F. In Hespel, P. (1998). Carbohydrate supplementation improves stroke performance in tennis. Med Sci Sports Exerc. 1998 Aug;30(8):1289-9

https://www.powerade.com.au/products/isotonic

Sorodne objave
So oreščki in suho sadje zdrava hrana?
Fat burner za hujšanje
Hujšam. Kako pogosto naj se tehtam?
Sok rdeče pese - naravni doping
Ketonska dieta za hujšanje - da ali ne?
Biggest Loser Slovenija - Kaj se s tekmovalci zgodi po koncu oddaje in zakaj ni primerna
Beljakovine
Maščobe
Ogljikovi hidrati
Makrohranila
Hujšanje in kako shujšati
Izotonični napitki in hrana med vadbo?
4 faktorji, ki vplivajo na učinkovitost nadomeščanja energije po treningu
Magnezij, inzulinska rezistenca in debelost
Imate morda tudi vi metabolni sindrom in inzulinsko rezistenco?
LAŽ: HIIT in kurjenje maščob še dolgo po vadbi
Kako izgleda idealna prehrana nogometaša?
Kofein pred vadbo lahko poveča kurjenje maščob
Zakaj čaj z limono ni učinkovito zdravilo proti prehladu
Kadilci potrebujejo 2x več vitamina C kot vsi ostali
Hrana bogata s kalijem preprečuje izgubo mišične mase z leti
Vadba med hujsanjem
Izgubljanje maščobe
Mit: Fizična aktivnost ne porabi veliko kalorij
Kofein izniči učinek kreatina
Kako podlaga, po kateri hodimo, vpliva na porabo kalorij in hujšanje?
Katera vzdržljivostna vadba najbolj vpliva na dvig rastnega hormona?
Dva vitamina, ki krepita naš imunski sistem med napornimi treningi
Katera hrana znižuje glikemični indeks?
Zrelost sadja
Kako pripraviti testenine z nižjim glikemičnim indeksom?
Velikost delcev hranila in ostala makrohranila
Je hladna hrana res nezdrava?
Glikemični indeks
Neaktivni suhi in srčne bolezni
Raztezanje in "muskelfiber"
Tudi krompir je lahko naš prijatelj
Nizkokalorične diete podaljšujejo življenjsko dobo

Vam je všeč blog?

Kontaktirajte nas
Enter weight