Imate morda tudi vi metabolni sindrom in inzulinsko rezistenco?

Imate morda tudi vi metabolni sindrom in inzulinsko rezistenco?
Imate morda tudi vi metabolni sindrom in inzulinsko rezistenco?

Leta 2012 je metabolni sindrom v ZDA imelo kar 35% ljudi. Gre za resno zdravstveno stanje, ki zaradi katerega je povečana možnost nastanka sladkorne bolezni, ter bolezni srca in ožilja.

Metabolni sindrom (MS)

Metabolni sindrom je skupina motenj presnove, zaradi katerih je povečana možnost nastanka bolezni srca in ožilja, ter sladkorne bolezni. Med motnje presnove spadajo:

  • Odvečna maščoba okoli trebuha (nad 89cm obsega v pasu za ženske in 102cm za moške),
  • Povišan krvni sladkor ( ≥5,6 mmol/L ),
  • Povišan krvni tlak (nad 130/85),
  • Znižan HDL holesterol v krvi (manj kot 1,04mmol/L za moške in manj kot 1,3mmol/L za ženske),
  • Zvišana raven trigliceridov v krvi (1,7mmol/l).

Če vam izvidi kažejo več od zgoraj naštetih stanj, je velika verjetnost, da MS imate in ste kandidat za sladkorno bolezen in bolezni srca in ožilja.

Vzrok nastanka

Metabolni sindrom je neposredno povezan z debelostjo, sedečim načinom življenja in inzulinsko rezistenco.

Inzulinska rezistenca

Inzulinska rezistenca je stanje, ko normalen nivo inzulina ni dovolj, da bi prišlo do normalnega odziva telesa. Telo ob obroku zaužite ogljikove hidrate spremeni v glukozo. Ta v krvi spodbudi trebušno slinavko k izločanju inzulina, ki potem glukozo oz. krvni sladkor pošlje do naših celic, ki jo skladiščijo ali porabijo.
V primeru, da dlje časa jemo ne zdravo hrano z visokim glikemičnim indeksom in imamo inzulin ves čas povišan, pride do inzulinske rezistence. Telo se navadi na višji nivo inzulina in celice praktično postanejo odporne na inzulin. Inzulinska rezistenca je vzrok sladkorne bolezni tipa 2.

Zdravljenje in prevencija metabolnega sindroma

Ste ugotovoili, da imate tudi sami metabolni sindrom ali pa ste na dobri poti? Obstaja zdravilo in lahko se ga prepreči. Kdo ugane kaj to je?

Popolna sprememba življenjskega stila je potrebna za zdravljenje in celo prevencijo metabolnega sindroma. Aktiven življenjski slog, sprememba prehranjevanja in vadba so učinkovite metode za preprečevanje srčno-žilnih bolezni in sladkorne bolezni tipa 2.

Viri

Aquilar, M, Bhuket, T., Torres, S., Liu, B. in Wong, R.J. (2012). Prevalence of the metabolic syndrome in the United States, 2003-2012. JAMA. 2015 May 19;313(19):1973-4.

www.mayoclinic.org/diseases-conditions/metabolic-syndrome/diagnosis-trea...

www.diabetes.co.uk/insulin-resistance.html

Sorodne objave
Ketonska dieta za hujšanje - da ali ne?
Biggest Loser Slovenija - Kaj se s tekmovalci zgodi po koncu oddaje in zakaj ni primerna
Beljakovine
Maščobe
Ogljikovi hidrati
Makrohranila
Hujšanje in kako shujšati
Izotonični napitki in hrana med vadbo?
4 faktorji, ki vplivajo na učinkovitost nadomeščanja energije po treningu
Magnezij, inzulinska rezistenca in debelost
Imate morda tudi vi metabolni sindrom in inzulinsko rezistenco?
LAŽ: HIIT in kurjenje maščob še dolgo po vadbi
Kako izgleda idealna prehrana nogometaša?
Kofein pred vadbo lahko poveča kurjenje maščob
Zakaj čaj z limono ni učinkovito zdravilo proti prehladu
Kadilci potrebujejo 2x več vitamina C kot vsi ostali
Hrana bogata s kalijem preprečuje izgubo mišične mase z leti
Vadba med hujsanjem
Izgubljanje maščobe
Mit: Fizična aktivnost ne porabi veliko kalorij
Kofein izniči učinek kreatina
Kako podlaga, po kateri hodimo, vpliva na porabo kalorij in hujšanje?
Katera vzdržljivostna vadba najbolj vpliva na dvig rastnega hormona?
Dva vitamina, ki krepita naš imunski sistem med napornimi treningi
Katera hrana znižuje glikemični indeks?
Zrelost sadja
Kako pripraviti testenine z nižjim glikemičnim indeksom?
Velikost delcev hranila in ostala makrohranila
Je hladna hrana res nezdrava?
Glikemični indeks
Neaktivni suhi in srčne bolezni
Raztezanje in "muskelfiber"
Tudi krompir je lahko naš prijatelj
Nizkokalorične diete podaljšujejo življenjsko dobo

Vam je všeč blog?

Kontaktirajte nas
Enter weight